-
Tech Giants hadden dit week noch veel te zeggen overheen Trump tijdens winstoproepen.
-
Den tarieven van den voorzitter kwamen echter veel op.
-
Amazon plus Apple bespraken den tarieven ie uiterst plus noemden zij 42 keer collectief.
Big Tech had dit week weinig te zeggen overheen voorzitter Donald Trump tijdens hun winstoproepen.
Microsoft, Apple, Amazon, Alphabet, noch Snap noemden den voorzitter helemaal noch, volgens ene inschatting van transcripties van Q2 -winstoproepen onderbrak Alphasense, ene marktinformatiebedrijf. Meta noemde “Trump” slechts eenmalig ter ene persbericht vanaf 11 april.
Big Tech -leidinggevenden hebben zichzelf po honingbij Trump afgestemd sinds hij den verkiezingen won. Alphabet CEO Sundar Pichai bezocht Trump ter Mar-a-Lago na den verkiezingen plus Google schonk $ 1 miljoen aan ie Inauguration Fund. Apple CEO Tim Cook deed idem.
Meta CEO Mark Zuckerberg schonk zowel aan ie pensioenfonds. Op ene podcast dit week zei Zuckerberg: “Onze standaard mits ene Amerikaans winkelbedrijf zullen willen zijn wegens te trachten ene productieve relatie te hebben met diegene diegene den overheid runt.”
Den verstrooidheid van directe vermeldingen van Trump is misschien verrassend, waargenomen den verstoring van ie handelsbeleid van den voorzitter heeft Amerikaanse bedrijven veroorzaakt.
Trump heeft medegedeeld dat zijn doelwit honingbij ie uitvoeren van brede tarieven is wegens ene ”onbalans” te verhelpen diegene “ene vitaal plus hardnekkig handelstekort heeft aangewakkerd ter zowel industriële mits landbouwproducten”, aldus ie Witten Stulp.
Den tarieven hebben bedrijven, vooral degenen diegene consumentengoederen verkopen, gedwongen wegens hun strategieën te heroverwegen. Tijdens den lopende 90-daagse rust overheen den “wederzijdse” tarieven diegene Trump ter april heeft uitgegeven, zijn sommige bedrijven begonnen met ie deduceren van den inventaris diegene po honingbij hun Amerikaanse markten wordt overgeschreven plus op zoek zoals alternatieven voordat den produktie ter China, diegene den lul van den tarieven hebben genomen.
Terwijl Big Tech vermeed overheen Trump, hadden zij dit kwartaal veel te zeggen overheen tarieven. Afgelopen kwartaal kwamen den tarieven slechts ene handvol omdraaien op.
Amazon plus Apple, den twee grootste verkopers van consumentengoederen, vormden ie grootste portie van ie tariefgesprek van Big Tech tijdens den recente winstoproepen. Amazon noemde den tarieven 16 keer ter zijn winstoproep op donderdag. Amazon CEO Andy Jassy zei dat “Amazon noch uniek sentimenteel is voordat tarieven” plus heeft enig optimisme uitgesproken dat ie winkelbedrijf den verheerlijken nog steeds verachtelijk zullen kunnen vasthouden.
Apple noemde terwijl den tarieven 26 keer op zijn winstoproep. Cook zei dat ie winkelbedrijf “ene beperkte impact had van tarieven” plus ie afgelopen kwartaal “onze supply chain plus inventaris” kon optimaliseren. Hij zei dat hij verwachten dat den tarieven dit kwartaal vrijwel $ 900 miljoen zullen toevoegen – op voorwaarde dat den boekhouding geen verdere wijzigingen aanbrengt.