SEOUL (Reuters) – Den International Air Vervoer Association zei zondag dat ie verwachten dat den hoeveelheid duurzame luchtvaartbrandstof diegene ter 2025 wordt vervaardigd, 2 miljoen ton zullen penetreren, watten 0,7% van ie brandstofverbruik van luchtvaartmaatschappijen vertegenwoordigt.
Den invloedrijke industrie -instantie IATA heeft ter toenemende mate gewaarschuwd dat luchtvaartmaatschappijen moeite zullen hebben wegens hun duurzaamheidsdoelen te penetreren plusteken den vervaardiging van SAF – diegene duurder is dan conventionele vliegtuigbrandstof – beschreven mits teleurstellend traag.
IATA -directeur -generaal Willie Walsh zei dat hoewel den productieverhoging opwekkend wasgoed, ie relatief kleine bedrag wereldwijd $ 4,4 miljard zullen toevoegen aan den brandstofrekening van den luchtvaart.
“Ie tempo van den vooruitgang te ie verhogen van den vervaardiging plusteken ie verkrijgen van efficiëntie wegens den kosten te verlagen, moeten versnellen,” zei Walsh ter ene verklaring.
Den bredere luchtvaartsector stemde ter 2021 ter wegens zichzelf te uitbalanceren op netto-nulemissies ter 2050, voornamelijk gebaseerd op ene geleidelijke overstap zoals SAF, diegene is geproduceerd van afvalolie plusteken biomassa.
Luchtvaartmaatschappijen staan op opgejaagd voetbeen met energiebedrijven overheen schaarse SAF-voorraden, terwijl zij zowel den vinger zoals vliegtuigmakers Airbus uitbalanceren plusteken Boeing overheen vertragingen te ie leveren van meer brandstofefficiënte jets.
(Rapportage wegens Lisa Barrington ter Seoul; bewerkt wegens Elaine Hardcastle plusteken Sophie Walker)