Den Noord -Koreaan Choi-hyun Klasfrigat dat op zijn zijde rolde tijdens eentje mislukte lanceringsceremonie bijgewoond onderbrak Kim Welp UN op 21 mei bevindt zichzelf nu te eentje droogdok, plus nieuwe satellietbeelden geven onzerzijds eentje huis zicht op den omvang van den opperste schade.
Den afbeeldingen komen zoals onzerzijds toe van onze vrienden erop Maxar. Zij voorbinden ie nog steeds noch nader genoemde fregat, den tweede te zijn tralie, te eentje droogdokfaciliteit te Rajin, diegene te den buurt van den uiterste ligt met Rusland te ie noordoosten van Noord -Korea. Ie schip maakte den ruwweg 50-mijl trektocht onder sleep vanaf den geboorteplaats te Chongjin. Ie schip worden met welslagen reflloated plus rond 3 juni rechtopstaand geslagen, na watten waarschijnlijk eentje zeer hoge druk waanzin wasgoed van eentje herstelinspanning.
Den tweede Choi-hyun Klasfrigat zoals te zien op den werf te Chongjin op 23 mei 2025. Satellietafbeelding © 2025 Maxar Technologies Wood, Stephen
“Gedetailleerde onderwater- plus inwonende inspectie van ie oorlogsschip bevestigde dat, te tegenstelling totdat den eerste boodschap, er geen gaten waren geproduceerd op den bodem van ie oorlogsschip, ie rompstarboard worden bekrast plus eentje vaststellen hoeveelheid zeewater stroomde te den strenge vakgroep onderbrak ie reddingskanaal,” vanaf eentje rapport van KCNA op 23 mei.
“The extent of damage to the warship is not serious, and the result of the flooding process immediately after the accident is only information necessary to take practical rehabilitation measures. The above-said gegevens have no connection with the cause of the accident and the identification of its responsibility… Experts estimated that it will take two or three days to keep the balance of the warship by pumping up the seawater from the flooded chamber and making the bow leave the slipway, and 10-odd days to restore the Warship’s zijde, ” Kcna Zei zowel te ie rapport van 23 mei.
Enigszins verbluffend bereikten zij dat 10-daagse goal. Maar Kim’s andere deadline wasgoed wegens ie schip staart juni zoals zijn vorige staat te repareren, watten vrijwel onmogelijk is. Weliswaar zullen zelfs ie uitwendig dat dit ie geval is eentje zege zijn voordat ie extreem beeldbewuste staatsbestel.
Den tweede Choi-hyun Klasfrigat waargenomen te eentje droogdok te Raijin op 8 juni 2025. Satellietafbeelding © 2025 Maxar Technologies
Ie schip heeft verhelderend structurele schade aan zijn bovenbouw, met verminkte metaal- plus gekromd oprichten diegene te den satellietbeelden verschijnen. Sommige porties van ie schip werden overspoeld met zeewater, watten eentje uitgestrekte impact zullen hebben gehad op machines plus elektronica te diegene gebieden. Dit alles toestaan den tijdstip wegens te repareren, plus wij weten nog steeds noch den toestand van den romp van ie schip, hoewel ie den 50-mijlsreis zoals zijn huidige rustplaats heeft geproduceerd.
Dit is eentje vitaal plus ingewikkeld schip voordat Noord -Korea wegens te repareren, plus den faciliteiten te Rajin zijn noch uitgebreid. Ie is nog steeds mogelijk dat den Noord -Koreanen poetsvrouw krijgen van China of Rusland, iets dat wij eerst hadden gespeculeerd. Vooral den laatste van den twee werkt uitgebreid met Pyongyang te termen van militaire poetsvrouw te uitwisseling voordat den steunpilaar van Noord -Korea aan den invasie van Oekraïne. Den locatie van ie schip nabij den Russische uiterste te eentje economische zone diegene wordt gedomineerd onderbrak grensoverschrijdende handelsverkeer, wijst zowel op den potentie dat Moskou eentje hand uitlenen.
Hoe ie zowel zij, Noord -Korea lijkt zichzelf over te zetwerk op ‘ie schip rechtspraak te zetwerk’ na watten eentje ongelooflijk gênant uur wasgoed op ie internationale toneel – eentje dat onmogelijk wasgoed wegens te verhullen wegens satellietbeelden.
Neem voeling op met den dichter: tyler@twz.com