Delta zei dat ie AI tweedehands wegens roemen ter te stellen.Ronen Tivony/Nurphoto via Getty -afbeeldingen
Delta kreeg Swift -terugslag waarna ie zei dat ie zijn plannen opliep wegens AI te usances wegens tarieven ter te stellen.
Ie toonde eentje uitdaging diegene bedrijven te maken hebben met bevredigende aandeelhouders plus consumenten mits ie gaat wegens AI.
Experts uit den industrie zeiden dat AI -acceptatie transparantie vereist plus eentje focus op ie verbeteren van den klantervaring.
Waarna Delta vorige maand zei dat ie zijn gewoonte van AI op snelheid bracht wegens tarieven ter te stellen, wasgoed den terugstoot van klanten snel.
Ie demonstreerde eentje veel voorkomende probleem diegene bedrijven tegenkomen ter ie tijdvak van AI: hoe jouw nieuwe technologie kunt overnemen (plus erover snoeven wegens aandeelhouders te plezieren) zonder consumenten te maken.
Delta heeft verwoord dat ie AI noch tweedehands wegens verschillende roemen ter te stellen voordat verschillende personen op fundament van hun persoonlijke gegevens. Ter positie daarvan zegt den luchtvaartmaatschappij dat AI wordt tweedehands wegens bestaande dynamische prijspraktijken te verbeteren diegene ofschoon ter den industrie wordt tweedehands.
“Er is geen tariefproduct dat Delta uiteindelijk heeft tweedehands, uitproberen of plannen wegens te usances diegene zichzelf uitlijnen op klanten met geïndividualiseerde aanbiedingen op fundament van persoonlijke verwittiging of anderszins,” zei ie nering ter eentje verklaring aan Business Insider.
Reizigers waren nog steeds ontsteld. Online klaagden zij overheen ie potentieel voordat prijsgutsen, plus wetgevers stuurden eentje geschreven diegene responderen eiste van Delta, onder verwijzing zoals verontrusting overheen gegevensprivacy plus ie potentieel voordat prijsdiscriminatie.
“Ie klinkt hevig dystopisch voordat mij,” vertelde Brent McDonald, eentje voorstander ter Salt Lake City plus eentje frequente Delta -flyer, aan Business Insider. McDonald zei ter steden mits Salt Lake, eentje belangrijke hub voordat Delta, er zijn noch veel opties voordat directe vluchten.
“Met diegene monopolistische sterkte schenkkan ie intact beledigend zijn wegens AI te usances wegens den hoeveelheid strafbaar diegene zij van elke klant krijgen te maximaliseren,” zei hij.
Tim Sanders, vice -president van onderzoeksinzichten tijdens G2, vertelde Business Insider: “Mits u zegt dat u kunstmatige pienterheid hebt ter eentje consumentenproduct, verhoogt ie rode vlaggen met consumenten.”
Beleggers daarentegen hebben den neiging ervan te vasthouden, omdat dit schenkkan leiden totdat efficiëntieverstanden.
“Delta, ter eentje poging indruk te maken op zijn investeerders, stapte ter eentje PR -terugslag,” zei hij.
Experts uit den industrie diegene met Business Insider spraken, zeiden dat ie tekort aan details van Delta ter zijn eerste publieke discussies overheen ie gewoonte van AI ertoe leidde dat sommige consumenten zichzelf zorgen maken overheen potentiële worst-case scenario’s.
Op den investeerdersdag ter november zei Delta dat vrijwel 1% van zijn netwerk tarieven wasgoed ingesteld met behulp van AI. Delta -president Glen Hauenstein zei: “Den eerste resultaten voorbinden ongelooflijk veelbelovende eenheidsinkomsten” plus dat, uiteindelijk, “wij zullen eentje prijs hebben diegene vacant is op diegene vlucht, op diegene tijdstip voordat u, ie persoon.”
Op den winstoproep van Delta ter juli zei Hauenstein dat AI nu worden tweedehands wegens den roemen vast te stellen op vrijwel 3% van ie nationale netwerk plus dat ie doelwit wasgoed wegens tegen ie einde van ie klas totdat 20% te wordt.
“Wij zitten ter zware testfase,” zei hij. “Wij vasthouden van watten wij zien.”
Nadat senator Ruben Gallego eentje geschreven aan Delta had gestuurd met ie verzoek wegens responderen overheen zijn AI -prijzen, reageerde den luchtvaartmaatschappij plus zei dat veel van watten er overheen hun veranderingsproces worden verwoord, onjuist wasgoed.
“Uw geschreven veronderstelt dat wij usances plus van project zijn te usances, AI voordat ‘geïndividualiseerde’ roemen of ‘surveillance’ roemen, ie gewoonte van consumentenspecifieke persoonlijke gegevens, zoals gevoelige persoonlijke omstandigheden of eerdere aankoopactiviteiten klaarmaken,” zei den luchtvaartmaatschappij ter eentje geschreven van 31 juli. “
Delta deelde zowel meer details overheen hoe ie AI tweedehands. Den luchtvaartmaatschappij zei dat AI menselijke analisten helpt voort den vraag zoals specifieke routes te wichelen, inkoopgegevens te verzamelen plus factoren ter duizenden variabelen tegelijk – hoewel geen persoonlijke gegevens.
Sanders zei dat transparant zijn overheen hoe AI wordt tweedehands, zullen kunnen promoten ie probleem van consumentenvertrouwen aan te pakken.
Hij zei dat bedrijven willen loeren zoals den transparantiepraktijken tijdens AI -industriële opperhoofden zoals Openai, waarvan hij opmerkte dat zij functies hebben geïntroduceerd diegene Chatgpt hebben permitteren zien plus zijn redenering hebben uitgelegd.
Ene wijze waarop luchtvaartmaatschappijen zullen kunnen verrichten, zullen zijn wegens tarieffactoren te voorbinden op zijn ticketprijzen, of wegens enige uitleg te geven overheen hoe eentje prijs worden vastgesteld. Hij zei zowel dat luchtvaartmaatschappijen gebruikers konden toestaan wegens zichzelf over te veiligheidsfunctionaris voordat AI-geprijsde zetels plus ie verhelderend maken dat dit zullen kunnen inhouden dat sommige zetels kip noch kunnen wordt aangeboden.
Clint Henderson, diegene redacteur beheert op den reiswebsite The Points Guy, zei dat hij zichzelf zorgen maakt dat AI diegene ter den prijs wordt tweedehands waarlijk luchtvaartmaatschappijen zullen kunnen leiden wegens hun uiterst trouwe klanten te bestraffen voort zij op te laden omdat zij meer zullen vereffenen wegens aan den luchtvaartmaatschappij te blijven plus den punten te krijgen.
Maar hij zei dat AI -prijzen mogelijk zowel voorgoed kunnen wordt tweedehands, zoals voort korting te geven aan eentje nieuwe klant of goedkopere upgrades aan te bieden voordat eerste of business class voort precies den juiste prijs te vinden voordat iemand wegens uit te geven.
Zack Kass, eentje AI-adviseur plus voormalige opperhoofd van go-to-market tijdens Openai, zei ter positie van vaag te praten overheen hoe AI den winst verhoogt, bedrijven willen praten overheen hoe zij AI usances wegens den klantervaring te verbeteren.
“Praat overheen hoe uw wachttijd op den klantenservice zoals beneden komt. Praat overheen hoe u op tijdstip aankomsten verbetert. Praat overheen hoe u AI tweedehands wegens minder zakken te verliezen,” vertelde Kass aan Business Insider.
Kass zei dat veel consumenten zelfs eentje luchtvaartmaatschappij kunnen instemmen diegene vermogende passagiers ter rekening brengt, zoals degenen diegene eeuwig uitzoeken voordat eersteklas, eentje ietsje meer wegens lagere roemen aan anderen te bieden. AI wordt echter tweedehands wegens ie werkelijke product te verbeteren of koophandel plus instituten tegen lagere kosten te bieden, hij zei dat ie den taak is voordat bedrijven wegens dat vertelsel te zei.
Den wijze waarop individuele bedrijven overheen AI praten, zowel noch ge van zeggenschap op hun nering, zei Sanders, maar schenkkan zowel den accepteren overheen den hele streep vertragen mits ie eentje breder wantrouwen onder den consument creëert.
“Vertrouwen ter AI arriveert voort eentje muilezel,” zei hij. “Ie vertrekt op eentje Maserati.”
Heb jouw eentje tip? Neem voeling op met dit verslaggever via e -mail op kvllamis@businessinsider.com of signaleren @kelseyv.21. Gewoonte eentje subjectief e -mailadres, eentje noch -werk wifi -netwerk plus eentje noch -werkapparaat; Hier is onze reisleider voordat ie veilig porties van verwittiging.
Lees ie originele wetsartikel overheen Business Insider