AI verandert hoe adviesbedrijven werken.Tyler Le/Bi
Adviesbureaus nemen snel AI -tools aan wegens den efficiëntie plus innovation te verbeteren.
Bedrijven zeggen dat werknemers eerst ambivalent waren overheen AI.
Nu zeggen zij dat AI werknemers heeft geholpen tijdstip te korten, diegene zij weer investeren te meer vergevorderd werkgelegenheid.
Ie wasgoed noch lang geleden dat jonge consultants ter McKinsey & Company rapporten zullen overbrengen wegens ervoor te zorgen dat zij te streep waren met den schrijftrant van ie handel.
Nu doet eentje AI -agent genaamd “Tone of Voice” dat.
Erop Boston Consulting Group usances consultants nu eentje tool genaamd Deckster wegens den tijdstip te verminderen diegene zij doorbrengen aan ie polijsten van PowerPoint -dia’s. Erop Ernst & Young kunnen consultants te positie van voeling op te nemen met den loonlijst, eentje chatbot vragen wegens hun loonstroken uit te leggen.
Adviesbureaus behorend totdat den vroege opperhoofden van den generatieve AI -rage. Zij promoten andere bedrijven wegens werknemers op te leiden, nieuwe tools te uitbouwen plus den technologie te reguleren.
Zij uittesten zowel internatieve AI inwendig, plus te den afgelopen twee klas hebben zij eentje nieuwe reeks chatbots, agenten plus applicaties onthuld diegene snel plus rustig hebben veranderd hoe consultants hun werkgelegenheid verrichten.
Erop McKinsey usances consultants eentje inwonende generatieve AI-chatbot genaamd Lilli. Ie synthetiseert ie hele vlees van intellectuele eigendom van ie handel, dat 100 klas plus meer dan 100.000 documenten plus interviews omvatten, vertelde ie handel aan BI.
Gebruikers voeren hun verzoeken te Lilli te, diegene den belangrijkste punten verzamelen, identificeert vijf totdat zeven relevante inwonende inhoudsstukken plus wijst gebruikers op geschikte experts te ie handel. Gebruikers kunnen ervoor schiften wegens vragen te hebben beantwoord onderbrak den inwonende kennisrepository of externe bronnen van ie handel.
Ie gewoonte van Lilli ter ie handel is ontploft sinds ie voordat ie voorafgaand worden uitgerold te 2023. Meer dan 70% van den 45.000 werknemers van ie handel usances nu den tool. Degenen diegene ie usances, wenden er ruwweg 17 keer vanaf week op, vertelde McKinsey senior partner Delphine Zurkiya aan BI.
Waarna McKinsey voordat ie voorafgaand Lilli lanceerde, geoefend werknemers watten ie handel ‘snelle angst’ noemt, of onzekerheid overheen watten hij den bot moest vragen. Maar ie ontdekte dat slechts eentje uur training verbeterde werknemersbetrokkenheid. Zurkiya zei dat den tool zowel is geëvolueerd sinds den lancering. Ie wasgoed eerst noch ontworpen wegens PowerPoints te ontleden, waar den meeste kennis van ie handel bestaat.
Nu vertelden McKinsey Consultants BI dat zij ie usances voordat research, ie samenvatten van documenten, ie analyseren van gegevens plus brainstormen. Ter eentje case study diegene op haar webstek worden gepubliceerd, meldde ie handel dat werknemers 30% van hun tijdstip bespaarden met behulp van Lilli.
Zurkiya, diegene zichzelf beschrijft indien “eentje van den zware gebruikers van Lilli”, zei dat zij ie vaak met teams tweedehands wegens den juiste methode te identificeren wegens klantproblemen op te lossen. “Wij hebben zowat AI te den ruimte ter onzerzijds omdat wij vaak zeggen, oh, watten denkt Lilli,” zei zij.
Vrouwen ter McKinsey vertelden BI dat ie handel nu jaren AI -producten ontwikkelt. Ter 2015 heeft ie eentje gegevens -analyse- plus ontwerpbedrijf, Quantumblack, overgenomen, dat nu fungeert indien den AI -adviesarm van McKinsey. Ie heeft 7.000 tech -experts te gewoonte te 50 neerdalen.
“Ruwweg 40% van ie werkgelegenheid dat wij verrichten is analyse-gerelateerd, AI-gerelateerd, plus veel ervan verhuist zoals Gen AI,” vertelde senior partner Ben Ellencweig vorig klas aan BI. McKinsey bouwt generatieve AI -oplossingen voordat klanten via eentje “ecosysteem” van allianties met 19 AI -bedrijven, waaronder Microsoft, Google, Anthropic plus Nvidia, plus heeft meer dan 400 GenAI -projecten voordat klanten voltooid.
Maar den populariteit van Chatgpt kristalliseerde den waarde van eentje conversatietool, zei Zurkiya. “Er wasgoed geen omvangrijke verschuiving te onze tactiek te diegene zin dat wij nu veel tools hadden ontwikkeld. Ie zijn nu uitsluitend dit tools zijn werd, wij zullen sneller zeggen, te ie leveren van waarde dankzij diegene natuurlijke gebruikersinterface,” zei zij.
McKinsey Consultants hebben geen toegang totdat Chatgpt.
Lilli is slechts eentje van den vele AI -tools diegene werkgelegenheid te ie handel veranderen. Zurkiya zei dat AI -technologie op trio niveaus wordt ingezet. Op individueel niveau laat eentje toneelpodium consultants hun inherent AI -agenten opbouwen – technologie diegene onder andere problemen schenkkan oplossen plus taken zelfstandig schenkkan uitvoeren. Dan zijn er meer domeinspecifieke tools. Agenten te den life sciences -praktijk, waar Zurkiya werkt, kunnen consultants promoten wegens specifieke bedrijven te den sector op den hoogte te treffen. Er zijn zowel firm-brede tools, zoals nieuwe voordat ie romans van vergaderingen plus trekken.
Ie handel past zowel den lessen toe van ie opbouwen van Lilli op nieuwe klantprojecten, ie uitbouwen van vergelijkbare tools diegene aan hun behoeften voldoet.
Ondanks den hype rond Genai Tools toeschijnen consultants geen zorgen dat hun functies daardoor kunnen wordt bedreigd. Commentatoren op den anonieme professionele netwerk -app Fishbowl diegene ter McKinsey werken, beschreven zijn tools indien “functioneel voldoende” plus ie liefste voordat “problemen met zeer lage inzet”.
Ter den afgelopen twee klas heeft BCG aangedrongen wegens zijn werknemers te AI te trainen.
Ter 2023 onthulde ie handel Chatgpt -onderneming aan nu zijn werknemers onder den voorwaarde dat alle gegevens onder controle zullen blijven. Sindsdien hebben den 33.000 werknemers van ie handel meer dan 18.000 aangepaste GPT’s gebouwd-op makker gemaakte versies van Chatgpt-voor inwendig gewoonte van ie samenvatten van documenten totdat ie genereren van automatische e-mailreacties op ie beantwoorden van HR-specifieke vragen.
BCG heeft zowel acht of negen inwonende generatieve AI -tools ontwikkeld, vertelde Scott Wilder, partner plus directeur aan BI.
Ene tool waar ie zwaar te heeft geïnvesteerd, is Deckster, eentje diavoorstelling -editor, zei Wilder. Ie is getraind op 800 totdat 900 dia -sjablonen plus helpt consultants snel presentaties te maken. Wilder zei dat eentje van den populairste functies van Deckster eentje “Review This” -knop is, diegene junior consultants helpt onderbrak dia’s te beoordelen op ondergrond van best practices diegene wordt tweedehands onderbrak managers plus opperhoofden van middenniveau. Ruwweg 40% van den medewerkers tweedehands Deckster Weekly, zei Wilder.
Den tool is zo populair werd dat sommige van zijn consultants zichzelf zorgen maken overheen werkzekerheid. “BCG -mensen diegene Deckster hebben geprobeerd: hoe verontrust willen wij zijn overheen onze functies? Is ie nu eentje baanbrekende productiviteit creëren dat meer junior mensen noch zoveel nodig zullen zijn?” Ene consultant schreef vorig klas op FishBowl.
Ene van den meer experimentele tools diegene BCG heeft onthuld, is Gene, eentje conversatiechatbot. Den bot is gebouwd leeg GPT-4O onderbrak elfs plus sport eentje weloverwogen robotachtige stem.
“Ie is eentje opzettelijke voorkeur, eentje subtiele heugenis dat ik eentje AI ben, geen zijn. Houdt verwachtingen onder controle,” zei Gene overheen zijn stem tijdens eentje BCG -podcast te december 2023. “Plus ie voegt eentje ietsje retro -charme toe, noch?”
Gene legde zowel uit dat zijn kennisbasis “is gebouwd uit eentje uitgebreide verzameling van BCG’s liefste denken overheen Genai, gevormd onderbrak gesprekken met experts uit den industrie, voorwerpen plus onderzoeksstudies.”
Den BOT is ontworpen indien eentje ‘gesprekspartner’, zei ie handel. Consultants hebben ie tweedehands voordat brainstormen, hosting podcasts, live demonstraties plus overwegen zelfs te usances wegens vrouwen te interviewen wegens inhoud voordat ie handel te creëren. Teams kunnen den “temperatuur” van den bot veranderen wegens den toon van zijn responderen te regelen.
BCG heeft zowel eentje inwendig toneelpodium voordat ie opbouwen van AI -agenten te bètatests.
Temidden van sombere vertellen van ontslagen plus robots diegene voordat functies komen, zei Wilder dat den stelling van ie handel op AI optimistisch is. “Wij zullen zeggen dat onzerzijds doelwit is wegens ie zwoegen eruit te halen plus den vreugde te vergroten,” zei hij. Ie handel schat dat werknemers ruwweg 70% van den tijdstip herinvesteren te “hogere waardeactiviteiten”, voegde hij eraan toe.
Maar diegene tijdbesparingen bezegelen zowel dat den verwachtingen van consultants te lichaamsbeweging zijn. BCG heeft noch veranderd hoe ie den prestaties evalueert nu ie zoveel horig is van GenAI -tools. Ene woordvoerder van ie handel vertelde BI echter dat ie “verstandig is wegens den rol te overwegen diegene zij spelen naarmate dit technologieën centraal staan te hoe wij werken.”
Erop Deloitte lijkt generatieve AI nauwer gereguleerd te zijn. Ten eerste is Chatgpt geblokkeerd voordat ie inwonende systeem van ie handel, vertelden trio consultants aan BI.
“Ik denken dat waarschijnlijk watten zij hier onvervalst trachten te vermijding, analisten zijn of gewoon vergeetachtige mensen diegene zulk indien klantgegevens te eentje generatief AI -tool plekken,” vertelde Andrew Sutton, eentje senior mode ter ie handel, aan BI. Sutton, diegene inwonende AI -tools bouwt voordat andere consultants van ie handel, zei dat zij zij te veilige omgevingen willen uitbouwen wegens gegevenslekken te voorkomen.
“Indien wij eentje tool usances diegene afkomstig is van zulk indien Openai, hebben wij speciale communicatie plus contracten met kip,” zei hij. “Den hoeveelheid bureaucratie, nu dat spul, dat wij willen verslijten, is krankzinnig.”
Ie handel heeft eentje inherent chatgpt-alternatief genaamd Sidekick, dat wordt geleverd met eentje disclaimer dat werknemers ie uitsluitend mogen usances voordat niet-client werkgelegenheid. Deloitte Consultants vertelden BI dat zij ie usances voordat ie samenvatten van documenten, brainstormen, e -mails bewerkt plus codering.
Deloitte heeft echter miljarden geïnvesteerd te kunstmatige slimheid. Ter maart onthulde ie Zora Ai, eentje nieuwe zeevloot van AI -agenten. Ie handel zegt dat zij zijn getraind te specifieke onderwerpen – zoals financiën of marketing – plus ontworpen wegens indien mensen te denken. Vorig klas breidde ie zijn digitale leveringsplatform uit, op, met generatieve AI -mogelijkheden.
Publiek heeft ie leiderschap van ie handel zowel geralificeerd rond den technologie. Tijdens den GTC -conferentie van Nvidia te maart erkende Deloitte -directeur Jillian Wanner, diegene AI -personeelsontwikkeling leidt ter ie handel, dat den adviesindustrie wordt “verstoord” te midden van AI -transformaties. Jim Rowan, opperhoofd van AI ter Deloitte, vertelde BI voordien dat senior managers AI zullen willen usances wegens den effectiviteit ervan te voorvallen plus werknemers den tijdstip te geven wegens den technologie te verkennen.
Ter eentje recente verklaring aan BI zei Rowan: “Wij geloven dat AI alle industrieën transformeert, met den onze, nieuwe bedrijfsmodellen plus omgangsvormen van werken inluiden plus nieuwe bronnen van bedrijfsgroei plus innovation promoten ontdekken.”
KPMG volgt eentje tweeledige benaderingswijze van AI-acceptatie, volgens zijn opperhoofd ecosystemen, Todd Lohr. “Ik ben eentje omvangrijke fan van daarboven zoals beneden plus zoals daarboven,” vertelde Lohr aan BI. “Ie is onvervalst moeilijk wegens te weten watten honderdduizenden mensen te eentje organisatie van dag totdat dag verrichten. Maar onderbrak kip den technologie te geven plus zij ie te permitteren usances, komen zij met nog betere plus creatievere omgangsvormen dan elke topmethode.”
Hij zei dat mensen eentje ietsje te den war waren overheen hoe zij Genai moesten usances waarna ie handel twee klas geleden begon met ie uitrollen van den technologie.
“Ik noem ie swivel stoelverwerking. Ie is onvervalst moeilijk voordat mensen diegene taken hebben gedaan voordat – te sommige gevallen – tientallen jaren wegens te uitvallen met watten zij verrichten,” zei Lohr. Sindsdien heeft ie handel gegevens gewonnen overheen hoe werknemers AI slijpen. Ie heeft diegene kennisoverdracht tweedehands wegens nieuwe tools te opbouwen, voordat zichzelf plus klanten, onderbrak ie schuldig van augmented mensenleven – eentje techniek wegens den specificiteit plus nauwkeurigheid van omvangrijke taalmodellen te verbeteren – plus open gegevensbronnen, zei Lohr.
Naarmate adviesbureaus meer moderne tooling uitbouwen, zoals platforms voordat agenten, hebben zij zichzelf gerealiseerd dat zij hubs nodig hebben wegens zij te centraliseren. KPMG heeft dit maand eentje overeenkomst met Google Cloud tekenen wegens licenties te kopen voordat AgentSpace – eentje opzienbarend toneelpodium dat AI -agenten integreert met den gegevens van eentje handel – voordat zijn Amerikaanse personeelsbezetting.
Deloitte heeft recentelijk Agent2Agent onthuld, eentje opzienbarend toneelpodium wegens den interoperabiliteit tussen agenten te verbeteren. Ie is den grootste samenwerkingsverband van ie handel met Google Cloud plus ServiceNow.
PWC onthulde vorige maand eentje soortgelijk toneelpodium, genaamd Smeris OS. Ie helpt den agenten van klanten te centraliseren plus den meer dan 250 inwonende diegene ie den afgelopen 18 maanden heeft gebouwd. Ie idee is wegens geïsoleerde agenten te verwisselen van “schepen diegene te den nacht passeren” zoals “eentje Armada diegene samenwerkt”, vertelde Matt Wood, PWC’s Global and US Commercial Technology and Innovation Officer, aan BI.
Na eentje post-pandemische droge spreuk waarin veel adviesbureaus worstelden met ontslagen, verloren contracten plus kostenbesparende initiatieven, is generatieve AI iets van eentje licht aan ie einde van den tunnel-zelfs met den laatste controle uit Washington.
“Mijn weddenschap is dat naarmate meer agenten vacant komen, organisaties noch uitsluitend efficiëntie zullen zien, maar zowel groei,” zei Wood. “Plus diegene groei zullen kip te staat stellen wegens te verveelvoudigen watten werkt plus zullen resulteren te grotere organisaties, noch te kleinere organisaties.”
Lees ie originele wetsartikel overheen Business Insider