NOT AVAILABLE

Den vervaardiging van groene vliegtuigbrandstof zullen 2030 doelen kunnen missen, zegt BCG -rapport, zegt

Voort Marleen Kaesebier

(Reuters) – Den industrie Sustainable Aviation Fuel (SAF) schiet tekort aan zijn 2030 doelen met vervaardiging diegene noch snel toereikend stijgt, Boston Consulting Group (BCG) gevonden te ene rapport dat donderdag is gepubliceerd.

Van Europese luchtvaartmaatschappijen wordt verwachten dat dit schooljaar ene procuratie van 2% SAF -gebruik te hun vliegtuigbrandstof zullen volstaan, met diegene ingesteld totdat 6% te 2030. Maar velen hebben den hoge kosten van den motorbrandstof geklaagd, diegene veelal trio totdat vijf keer duurder is dan traditionele vliegtuigbrandstof.

Uit ie rapport bleek dat luchtvaartmaatschappijen plusteken luchthavens slechts 1% totdat 3% van den inkomsten of budgetallocatie aan SAF investeren, met hoge productiekosten plusteken brandstofprijzen diegene den omvangrijke uitdagingen voordat accepteren blijven.

“Wij gaan te den positieve wending, maar manifest noch met den tempo diegene wij nodig hebben,” zei BCG-directeur plusteken partner Pelayo Losada overheen zijn bevindingen te ie co-auteur rapport dat meer dan 500 leidinggevenden vorsen honingbij ruwweg 200 luchtvaartgerelateerde bedrijven.

“Ondanks ie waarheid dat zij den beschikking van duurzame luchtvaartbrandstof blijven schalen, plusteken wij zien dat trend intact manifest ene vertraging is te den ontwikkeling van projecten plusteken nog grotere hiaten voordat sommige van den verplichtingen diegene sommige bedrijven hebben gedaan,” zei Losada.

Reuters meldde vorige maand dat lage verbruik plusteken ene tekort aan beleidsrichtlijnen hebben geleid totdat vertragingen van sommige SAF -projecten te China.

Terwijl den wereldwijde luchtvaartindustrie tegen 2050 netto-nul-emissies wil doordringen plusteken sommige terechtkomen SAF-mandaten hebben, wasgoed den motorbrandstof te 2024 slechts ruwweg 0,3% van den wereldwijde vervaardiging van den vliegtuigbrandstof.

Ie rapport van BCG benadrukt dat hoewel den SAF -voeding den afgelopen trio schooljaar 1.150% wereldwijd is gestegen, aankondigingen voordat nieuwe productiefaciliteiten met 50% totdat 70% daalden van 2022 totdat 2023.

BCG zegt dat dit grotendeels te wijten wasgoed aan economische onzekerheid plusteken hogere energie plusteken bedrijfskosten.

Ie projecteert nu ie aanbod dat 30% totdat 45% daalt, tekort honingbij den 2030 doelen van den commerciële luchtvaart.

Losada zei dat veel deelnemers aan den industrie ene tijdgeest hadden overgenomen van “anderen zullen den problemen voordat mij oplossen”, plusteken hij riep op totdat samenwerkingsverband tussen den industrie.

(Rapportage voort Marleen Kaesebier plusteken Joanna Plucinska; herdruk voort Jamie Freed)