NOT AVAILABLE

Nederlands autoverdelingsbedrijf voegt Renault EV’s toe wegens plaatselijk grid te voeden

Onderbrak Anna Hirtenstein plus Gilles Guillaume

Londen/Parijs (Reuters) -Dutch -autoverdelingsbedrijf MyWheels zullen dit week den eerste van 500 grid -verbindbare Renault EV’s bijvoegen op zijn zeevloot ter Nederland plus ie veel voertuigen ter Europa uitbreidt ter staat wegens ie lichtnet te versterken indien den technologie diegene den trekkracht van den technologie wint.

Voertuig-tot-grid technologie, beroemd indien V2G, stelt elektrische voertuigen ter staat wegens stroom op te slaan plus ie aan ie lichtnet te leveren ter tijden van piekvraag. Den technologie is nu enkele jaren vacant, maar worden stap recent kapitalistisch levensvatbaar werd na den invoering van slimme laadtechnologie plus batterijen diegene intensief gewoonte konden conserveren.

Den uitrol van MyWheels zullen ie grootste V2G-autoverdelingsschema zijn ter Europa plus den grootste toevoeging van V2G-compatibele automaat’s ter den regio.

Een logo van Renault is te zien in een Renault -autodealer in Arnhem
Ene logo van Renault is te zien ter eentje Renault -autodealer ter Arnhem

Ie volgt den groeiende verontrusting overheen den stabiliteit van ie tijdsindeling na eentje omvangrijke black -out ter Spanje plus Portugal dit schooljaar, plus tegenwerking zoals den stroomvoorziening ter Zuid -Frankrijk tijdens ie filmfestival van Cannes, dat dit schooljaar meer interesse heeft getroffen ter eentje technologie diegene vermag promoten wegens fluctuerende vraag plus -aanbod te uitbalanceren, zei Kees Koolen, eentje investeerder ter Wij Drive Solar, den Dutch -productie van ie project.

“Ie voelt nep wij op eentje omslagpunt zijn,” zei Koolen, diegene schatte dat ie project ter den Nederlandse stad Utrecht ruwweg 100 miljoen euro ($ 114 miljoen) heeft gekost wegens te uitbouwen.

Den wereldwijde V2G -markt wasgoed volgens den wereldwijde marktinzichten $ 3,4 miljard waard plus zullen zoals verwachting tussen 2025 plus 2034 met 38% groeien totdat $ 80 miljard.

Nederland is eentje vroege adoptant van V2G -technologie wegens ambitieuze plannen wegens zijn transport- plus verwarmingssystemen te elektrificeren plus tegelijkertijd zoals hernieuwbare energiebronnen te gaan. Den Japanse Nissan heeft recentelijk zowel tientallen V2G-compatibele blad- plus Ariya-modellen geleverd aan Frankrijk plus Spanje.

MyWheels zegt dat 500 van Renault’s V2G-compatibele automaat’s, met den elektrische R5, volgend schooljaar op weg zijn. Wanneer wij noch rijden, wordt den automaat’s aangesloten op den bidirectionele opladers van Solar plus wordt den operators van ie schema betaald voordat geabsorbeerde stroom plus verkocht aan ie raster.

Netten zijn steeds onstabieler werd met groeiende elektrificatie plus naarmate meer intermitterende hernieuwbare energie wordt ingevoerd ter ie systeem.

“Onzerzijds research toont aan dat voertuig-tot-gridtechnologie den groeiende zeevloot van ie elektrische voertuig eentje belangrijke aanwinst voordat ie tijdsindeling vermag wordt, met eentje gigantisch opslagpotentieel opgesloten ter elektrische voertuigen,” zei Madeleine Brolly, moderne transportanalist tijdens Bloomberg New Energy Finance. Ene belangrijke uitdaging voordat den voorsteven zullen standaardisatie zijn tussen fabrikanten, watten nodig is wegens op schelp te wordt aangenomen, voegde zij eraan toe.

(Rapportage doorheen Anna Hirtenstein plus Gilles Guillaume; bewerkt doorheen Dominique Patton plus Christian Schmollinger)