NOT AVAILABLE

Southwest CEO op Trump Admin., Trok Outlook, geen kosteloos zakken meer

00:00 Spreker a

Southwest Airlines trekt zijn volledige klas 2025 plusteken 2026 begeleiding onder verwijzing zoals macro -economische onzekerheid. Ie handelsbedrijf dat zegt dat ie moeilijk is wegens te wichelen waargenomen recente plusteken kortstondige boekingsstrends. Den vrachtondernemer is zowel van project wegens den vliegcapaciteit ter den tweede tweede van ie klas te verminderen. Nu ter onzerzijds, Southwest Airlines CEO, Bob Jordan, plusteken mijn voormiddag korte mede-gastheer Brad Smith voordat ie vraaggesprek. Bob, massaal wegens jouw ter onzerzijds te hebben. Ik wil eentje idee krijgen van den mate waarin dit resultaten werden aangedreven wegens den economische bepalend onzekerheid veroorzaakt wegens ie tariefbeleid. Mits u er eentje percentage op moest zetwerk, hoeveel van uw resultaten zijn dan aangedreven wegens den onzekerheid diegene wegens dit tarieven worden veroorzaakt?

00:57 Bob Jordan

Nou, ten eerste, ik ben re trots op den uitvoering ter ie eerste kwartaal. Wij hadden geweldige bedrijfsresultaten. Wij Wij Wij verslaan re onzerzijds kostenplan. Wij hadden goede inkomstenresultaten. Dus den ofschoon onze initiatieven zijn op schema. Dus ie handelsbedrijf doet ie massaal, maar nee, wij werden zeer getroffen op den vraagzijde wegens den tarieven plusteken vervolgens enig den verwering van den consumentenvertrouwen. Waarna wij ie klas ter januari begonnen plusteken onze verwachtingen hadden voordat ie eerste kwartaal plusteken ie tweede kwartaal. Sindsdien viel ie eerste kwartaal van ruwweg trio volledige punten overheen. Plus ie tweede kwartaal is ruwweg zes volledige punten afgevallen, vergelijken met watten wij ter januari dachten. Dus dat schenken jouw eentje goede schatting van den van ie niveau van impact op den vraag plusteken hoe snel den terugloop van den vraag daalde.

02:22 Brad Smith

Plus dus met dat ter overwegingen, Bob, terwijl jouw nu aan den probleem denkt, is ie voordat jou plusteken jouw luchtvaartmaatschappijen wegens re te wichelen ter dit vorm daarboven hoe den boekingen eruit zien voordat den komende 60 totdat 90 dagen, neem onzerzijds gewoon mee zoals den modellering plusteken plusteken hoe jij plusteken ie team daarvan gaan.

03:01 Bob Jordan

Nou, vooraf moeten jouw ter eentje sterke positie ter zulk mits dit komen. Wij hebben eentje sterke balans. Wij hebben onbelast contant poen, geen onbelast schuld. Wij zijn zeer inderdaad gepositioneerd. Wij hadden ofschoon eentje zeer lage vermogen voordat den surplus van ie klas. Dus jouw moeten voorbereid wordt, omdat uiteindelijk uitkijkt, ie is re moeilijk wegens te wichelen hoe boekingen eruit zullen zien. Ie andere is dat wij eentje re sterk transformationeel project hebben, kostenhendels, veel inkomstenhefbomen. UH dit afgelopen kwartaal heeft wij Expedia ingeschakeld mits distributiekanaal. Wij zijn begonnen met ie optimaliseren plusteken dynamisch verheerlijken van onze Rapid Rewards -aflossingen. Komt hier, weet jouw, eentje twee weken volgende maand, wij hebben uh uh -tassen, onze taskosten diegene online zullen komen. Wij voltooien onzerzijds voordat op den toegevoegd beenruimte ter toegewezen zitplaatsen. Wij begonnen volgende maand onzerzijds eerste vliegtuig erna te erna. Dus ie goede is dat Southwest Airlines is dat wij eentje project plusteken eentje reeks initiatieven hebben diegene tegen dit vorm zullen vechten plusteken diegene zijn uniek voordat Southwest. Dus wij zijn intact inderdaad gepositioneerd. Weet jouw, den macro gaat verrichten watten den macro gaat verrichten plusteken wij zijn gefocust op watten wij kunnen natellen, watten onze initiatieven uitvoert, eentje sterke operatie heeft plusteken vervolgens onze kostenbasis re sterk controleert.

05:02 Brad Smith

Binnenin, watten zijn den werkelijkheid van diegene capaciteitscontrole diegene u op dit uur eentje ietsje evalueert, omdat ie lijkt dat den surplus van den industrie dat tweedehands mits eentje van den hefbomen waar ie misschien den kosten van vliegen uit den vergelijking vermag nemen, althans ter dit interim -onzekerheid.

05:31 Bob Jordan

Wij hadden ofschoon lage capaciteitsplannen voordat 2025. Wij waren van project wegens tussen 1 plusteken 2%te groeien. Wij hebben nog ooit 1,5 punten uit zowel den derde mits ie vierde kwartaal gesneden, waardoor diegene lagere vraag off-piekvliegen re wordt uitgeschakeld. Plus dat doet jouw vroegtijdig, want mits jouw dat vroegtijdig doet, kun jouw den kosten wegdoen diegene ermee wordt geassocieerd. Dus wij zullen dit klas eentje zeer lage vermogen hebben plusteken ofschoon diegene groei wordt gefinancierd wegens initiatieven. Wij nemen nu vijf minuten uit elke onderhoudsbeurt ter 19 stations. Plus dat creëert werkelijk eentje effectief toegevoegd opzienbarend vliegtuig plusteken dat is watten onze groei financiert. Dus alle groei wordt gefinancierd wegens initiatieven, maar nee, wij hebben eentje zeer verachtelijk groeiprofiel, watten volkomen uiteraard is ter dit zeer onzekere vraagomgeving.

06:49 Spreker a

Bob, wij hebben ter den loop van den week van verschillende andere CEO’s gehoord, zowel ter termen van onze programmering mits andere netwerken diegene veiligheidsfunctionaris dat andere CEO’s specifiek ter den kleinhandel voorzitter Trump hebben ontmoet ter ie Witten Stulp, gesproken overheen den negatieve impact van dit tarieven. Heb jouw eentje telefoontje gepland met ie Witten Stulp? Hoe ziet uw coms eruit met administratieambtenaren?

07:29 Bob Jordan

Nee, wij, wij zijn dat wij met den UH den boekhouding veel op eentje tal fronten hebben gesproken. UH hierover, op ie werkgelegenheid dat aan den spoed is wegens ie luchtverkeerscontrolesysteem re te moderniseren dat den hele industrie zou promoten ter termen van efficiëntie. Maar nee, wij praten vaak met den boekhouding uh overheen dit plusteken andere onderwerpen.

08:11 Brad Smith

Weet jouw, met dat ter overwegingen, watten waarnemen jouw van den boekhouding overheen den veiligheid van vliegreizen? Plus plusteken wij weten dat voordat sommige van den krantenkoppen diegene consumenten zullen zien ter zoveel van ie vliegende publiek, ie zou nogmaals den werkelijkheid invoegen van, oké, ja, er zijn waar diegene wij willen, natuurlijk, onzerzijds kop op eentje zwenk rond te liefhebben plusteken er zijn zoveel vereisten diegene op zijn positie komen voordat alles in den luchtreizen -ervaring van den vlieguren diegene eentje vliegenier hebben wegens zelfs eentje vliegtuig te vliegers. Plus dan voordat alle veiligheidsmechanismen voordat passagiers zowel wegens ter overeenstemming te zijn met den reiservaring voordat alle anderen. Hoe navigeert u watten consumenten zichzelf nu ter ie eerste kwartaal voelen plusteken komen dit klas uit ie eerste kwartaal van enkele van den ongelukkige krantenkoppen rond Air Aviation?

09:30 Bob Jordan

Nou, jouw begint, vliegreizen is den veiligste vorm van rondreizen op den planeet. Plus start daarheen gewoon. Weet jouw, er zijn natuurlijk mogelijkheden wegens te verbeteren. Uh maar ie is eentje zeer, zeer veilige vorm van wegtransport, veiliger dan tien klas geleden, veiliger dan twee decennia geleden. Watten wij re nodig hebben, is investeringen ter ie luchtverkeerscontrolesysteem. Dat is zowel personeel mits dan den modernisering van den gebruikte systemen. Ik heb veel met UH -secretaris Duffy gesproken plusteken ik ben zeer aangemoedigd wegens zijn focus op ie moderniseren van ie luchtverkeerscontrolesysteem plusteken uh krijgen den financiering wegens dat te verrichten, diegene financiering stabiel te maken plusteken vervolgens re vooruitgang te genoteerd ter termen van ie moderniseren van ie systeem. Wij willen den wereld op den efficiënte methode leiden waarop wij ie systeem kunnen tradities dat voordat onzerzijds vacant is.

10:47 Brad Smith

Weet jouw, Bob, ik wil terugkomen op iets dat jouw eentje uur geleden noemde, plusteken ik weet dat wij op tijdstip beperkt zijn, dus wij willen hier snel vuur gaan vuur, maar jouw noemde den taskosten. Dat zorgt ervoor dat ieders oren hier eentje ietsje opduiken. Waarom wasgoed dit den stap wegens te besluiten nu te maken? Plus plusteken hoeveel additief aan den financiële prestaties projecteert u dat ie zullen kunnen zijn?

11:17 Bob Jordan

Nou, ie is eentje verzameling waar. Ie introduceert eentje nieuwe Basic Economy Fair. Ie zijn taskosten. Ie is ie proposities van vluchtcredits diegene nu verlopen. Ie introduceert toegevoegd beenruimtesectie wegens meer inkomsten te genereren. Zodat wordt verwachten dat den hele combinatie eentje incrementele 1,8 miljard ter EBIT genereert uit diegene initiatieven hier ter 2025 plusteken 4,3 miljard ter EBIT ter 2026. Ie is dus intact, zeer veelbetekenend ter termen van bijdrage aan den financiële zijde van ie handelsbedrijf. Aan ie einde van den dag willen wij den producten overhandigen diegene onze klanten willen plusteken willen wij ie financiële rendement behalen dat onze aandeelhouders vooruitzien. Met tassenkosten is ie goede voordat onze klanten, vooral onze uiterst trouwe klanten, ie product dat zij ter veel gevallen zien, zou werkelijk huis zijn. Zij hebben toegang totdat den stoelkaart. Eentje creditcardhouder krijgt eentje kosteloos tas. Eentje klant met eentje niveau van uh -niveau krijgt eentje kosteloos tas. Dus ter veel gevallen is dit werkelijk huis voordat veel van onze klanten. Maar nee, jouw moeten ie juiste niveau van inkomstenproductie stimuleren. Wij hebben den industrie eeuwig geleid ter termen van onze financiële prestaties plusteken wij gaan den industrie weer leiden.

13:25 Spreker a

30 seconden overheen, Bob. Er zijn gebruiksaanwijzing ter gegevens overheen consumentenvertegenwoordigers dat watten consumenten plusteken uw klanten ie uiterst willen, is dat dit tarieven wijken. Watten is uw tijding aan den boekhouding specifiek overheen dit tarieven?

13:45 Bob Jordan

Nou, weet jouw, den tarieven, er is veel voetlicht voordat den impact van verheerlijken ter termen van den tarieven. Ik denken dat ie grootste ding op dit uur den impact is op den economische onzekerheid plusteken dus den onzekerheid van den consument. Dat is op dit uur den grootste impact van verschrikkingen. Is wij diegene onzekerheid nodig wegens weg te gaan, zodat wij zoals ie juiste niveau kunnen terugkeren plusteken trends kunnen corrigeren ter termen van rondreizen. Zwerven is ongelooflijk doorslaggevend voordat den staathuishoudkunde plusteken dit niveau van onzekerheid maakt ie hevig moeilijk wegens te wichelen plusteken ie is hevig moeilijk voordat den staathuishoudkunde.

14:33 Brad Smith

Bob, wij hebben jouw hier vroeger ter Studio gehad. Jij bent geen lengte -uitgedaagde persoon. Jij vertelt mij ​​dat den zetels kleiner wordt, groter, watten gebeurt er?

14:48 Bob Jordan

Nee, den zetels wordt noch kleiner. Ik verzeker jouw. Wij zijn wij geweldige uh uh uh uh zetels plusteken afstand voordat iedereen. Wij voegen gewoon eentje fragment van ie vliegtuig toe dat nu premium toegevoegd beenruimte is. Plus ik vermag noch wachten totdat diegene dag komt. Wij zullen dat ter ie derde kwartaal verkopen, diegene dat ter ie eerste kwartaal van 2026 uitbuiten. Plus nogmaals, wij par diegene vliegtuigen vanaf volgende week erna te erna.