NOT AVAILABLE

Tesla gaat helemaal ge wegens vooraf te staken te den Robotaxi Wedstrijd

Het interieur van een Waymo -taxi.
Lloyd Lee/Bi

Welkom terug via onze zondageditie, waar wij enkele van onze topverhalen verzamelen plus u meenemen te onze newsroom. Dit week keek BI’s Polly Thompson te den binnenzijde van hoe kunstmatige pienterheid is ingesteld wegens ene ​​pijler van den White-Collar World te verhogen: den Big Four.


Op den notulen vandaag:

Maar vooraf: Den robotaxis van Tesla nemen ie wiel.


Mits dit zoals u is doorgestuurd, Meld u hier aan. Download den app van Business Insider hier.


Fotocollage van een Waymo -taxi en een Tesla -model s
Robin Marchant/Getty, Sean Gallup/Getty, Tyler Le/Bi

Ik blijf ontzag voordat zelfrijdende wagen’s.

Ik nam mijn eerste Waymo voordien dit schooljaar te San Francisco. Zoals elke newbie, haalde ik meteen mijn telefoontoestel tevoorschijn, nam den rit op plus deelde vervolgens zonnig video’s met vrienden plus geslacht.

Den markt voordat robotaxis ligt veel voorts dan den schok- plus ontzagfase. Voordat Tesla zijn den inzet schel wegens ie juist te krijgen.

Den langverwachte autonome autonome ride-hailing-service van den EV-maker zou zoals verwachting volgende maand te Austin debuteren. Ie zou penis wordt van Waymo, eigendom van ie moederbedrijf Alphabet van Google, dat alhoewel te San Francisco is verankerd plus zichzelf uitbreidt zoals andere steden.

Mijn BI-collega’s Lloyd Lee plus Alistair Barr probeerden te zien welk handelsbedrijf den betere zelfrijdende ervaring biedt: Tesla of Waymo. Zij reed beiden, te den verwachting dat den resultaten van hun niet-zo-wetenschappelijke test totdat oogwenk details zullen komen. (Zij konden den Robotaxi -services noch vergelijken omdat Tesla zijn nog noch heeft gelanceerd).

Den resultaten verrasten hoen.

Hoewel den ritten veelal vergelijkbaar waren, wasgoed den differentiator Tesla ene stopteken licht op ene ingewikkeld wegkruising. Ie wasgoed ene onjuistheid diegene te vitaal wasgoed wegens overheen ie opperhoofd te zien. Waymo won den test.

Ie vertelsel van Lloyd plus Alistair ricocheerde rond internet plus sociale media. Op dinsdag toevloed David Faber van CNBC Tesla CEO Elon Musk erover, met name den Tesla diegene ene stopteken licht loopt.

Musk heeft geen specifieke details te den rapportage van BI aangepakt. Te positie daarvan zei hij dat den robotaxis van Tesla “geo-omhated” zou zijn-wat betekent dat zij sommige kruispunten plus bepalen porties van Austin zullen vermijding.

Waymo tweedehands alhoewel geo-hef. Den wagen vermeed den wegkruising waar den Tesla ie rode licht liep, te positie daarvan ene route nam diegene voorts weg wasgoed plus minder tijdefficiënt maar misschien veiliger wegens te navigeren, volgens ie BI-verhaal.