TOKYO (Reuters) -Top ie Japanse theemerk Ito EN’s nieuwste stoot wegens gezondheidsbewuste Amerikaanse klanten te zegevieren met zijn traditionele ongezoete mengsel heeft eentje nieuwe wegbult geraakt: den handelstarieven van voorzitter Donald Trump.
Ie nering, dat spatte op eentje binding met Major League Baseball-ster Shohei Ohtani plus eentje minder bittere thee lanceerde wegens eentje groter portie van den lucratieve groeimarkt te veroveren, debatteert nu of hij den roemen moeten verhogen of watten vervaardiging overheen den Stille Wereldzee moeten verrijden, zeiden executives ter interviews met Reuters.
Den dilemma’s waarmee ITO plus zijn te vinden ter Japan, den grootste buitenlandse investeerder ter den Verenigde Staten, terwijl den handelsonderhandelaars van Tokio dit week terugkeren zoals Washington wegens te trachten eentje overeenkomst te sluiten wegens den peut voordat zijn fragiele staathuishoudkunde te dempen.
Major League Baseball – Tokyo Series – Los Angeles Dodgers persconferentie
Makoto Ogi, den algemene manager van Ito EN van International Business Development, vertelde Reuters dat ie nering den roemen van zijn producten ter den VS vermag verhogen wegens den 24% heffing van Trump te compenseren op Japanse koopwaar diegene volgende maand van volume wordt.
Ie probleem is dat hun retailers plus distributeurs kunnen weerstaan uit angst wegens den verkoper te verliezen. “Wij kunnen hoen misschien noch vragen wegens onze roemen te verhogen ondanks watten Trump zegt,” zei hij.
Den laatste keer dat Ito plus verhoogde roemen ter den VS – met vrijwel 10% ter 2022 – daalde den omzet met vrijwel 5%. Ie nering zei dat den daling den prijsstijging weerspiegelde, evenals factoren zoals COVID-19 diegene den marktomstandigheden beïnvloedden.
Ie nering overweegt zowel wegens theezakjes te maken ter den Verenigde Staten, plus dranken ginds te bottelen ter positie van ter Japan, Taiwan plus Thailand zoals ie nou doet, hebben Ogi plus andere leidinggevenden uitgelegd tijdens interviews ter Tokio.
Dit details van den potentiële plannen van ie nering wegens tarieven tegen te gaan, zijn noch voordien gemeld. Den leidinggevenden hebben den kosten van zulke bewegingen noch bekendgemaakt.
Te zijn laatste resultaten diegene dit maand werden vrijgegeven, meldde Ito plus dat zijn winst ter ie schooljaar totdat april met 8,2% kromp, maar dit schooljaar eentje sprong van 11% voorspelt.
Ie stelde eentje stukken winstgroei van 3,7% voordat zijn Amerikaanse theebedrijf, versus 20,7% groei diegene vorig schooljaar worden bereikt, eentje vooruitzichten diegene ten dele zwachteling hield met tarieven, zei eentje woordvoerder van ie nering.
Den waardepapieren stegen totdat haastigheid viertal maanden hooggelegen ter den nasleep van den resultaten, waarbij den voorzitter beleggers zometeen den voorspellingen “conservatief” vertelden.
Veel Japanse bedrijven hebben oorlogsruimten opgezet wegens plannen uit te schakelen wegens supply chains te herstructureren of kosten te verlagen wegens tarieven te compenseren plus hun Amerikaanse groeiplannen op ie goede spoor te vasthouden, zei Mizuho Handelsbank -analist Asuka Tatebayashi.
Eentje research onder 3.000 Japanse bedrijven onderbrak exportpromotieorganisatie Jetro staart vorig schooljaar voordat den tarieven van Trump den interesse ter den Amerikaanse markten ter haastigheid eentje tienjaarsperiode vonden, met voedsel- plus drankenbedrijven zoals ITO plus den uiterst enthousiaste.
“Wanneer u met bedrijven ter Japan praat, komt den VS voorafgaand”, zei Tatebayashi, eraan toevoegend dat zij wordt geconfronteerd met krimpende nationale vraag plus overheen ie generaal voorzichtig zijn met ie uitbreiden zoals risicovollere opkomende markten.
Omvangrijke plannen
Voordat Ito Plus, den VS is reeds lang eentje markt diegene ie graag wil kritiseren.
Vijf schooljaar geleden organiseerde Joshua Walker, ie opzienbarend benoemde schoolhoofd van den Amerikaanse non-profit Japan Society, Ito Plus’s Noord-Amerika schoolhoofd Yosuke Honjo ter zijn kantoorgebouw ter New York.
Honjo gebaarde zoals den groenkleurig gekleurde flessen van hun vlaggenschip ‘Oi Ocha’ merknaam via den schappen plus zei dat hij wilde dat zij zichzelf overheen den hele wereld verspreidden indien Coca-Cola’s rode platvink.
“Ie wasgoed verfrissend. Japanse bedrijven zullen normaal gesproken geen ambitie hebben van dat soort indrukwekkendheid,” zei Walker, diegene den voordien noch -gerapporteerde opmerkingen van den directeur vertelde. Honjo, via eentje woordvoerder van ie nering, bevestigde den opmerkingen.
Ito Plus is opgericht ter den jaren zestig onderbrak Honjo’s vader plus oom plus is gegroeid wegens den Japanse theemarkt te overheersen, met behulp van vrijwel eentje vierde van den totale ruwe theeproductie van ie land.
Sinds den uitvergroting zoals den VS ter 2001, heeft ie den verkoper van zoete plus gearomatiseerde theevariëteiten diegene vertrouwd zijn gedurende Amerikanen. Maar meer recent heeft ie zichzelf gestructureerd op den ongezoete thee diegene populair is ter zijn thuismarkt, ter den opeenhoping gezondheidsbewuste klanten aan te tappen plus eentje bloei ter Japans nuttigen plus culturele uitvoer.
Honjo zei dat den groei zowel is geholpen onderbrak eentje sterke versteviging van Aziatische Amerikanen, geschat op haastigheid 25 miljoen ter 2023, of vrijwel 7% van den Amerikaanse populatie, volgens ie Pew Research Center.
Den uitvoer van groene thee van Japan steeg vorig schooljaar met 24,6% totdat 36,4 miljard yen ($ 251 miljoen), met haastigheid den tweede bestemmen voordat den Verenigde Staten, zo bleek uit officiële gegevens.
Sommige aandelenanalisten zoals Jiang Zhu van ie ter Tokyo gevestigde ratingbureau R & ik hebben den hoge marketingkosten van Ito EN’s internationale push benadrukt op eentje uur dat ie thuis wordt geconfronteerd met zware mededingers van theemerken zoals Ayataka van Coca-Cola.
Ie nering zei dat ie vrijwel eentje aandeel van 2% van den Amerikaanse markt heeft voordat thee -dranken, op den achtste grootste, met ie zuivere blad van Unilever diegene den sector leidt.
Maar ie heeft eentje lange weg wegens den 3,9 miljard gallons handelsmerkcokesdranken van Coca-Cola ter te halen diegene vorig schooljaar ter den VS werden verkocht, op slechts 3,1 miljoen gallons ter vergelijking, volgens onderzoeksbureau Beverage Marketing Corporation.
“Den sojasaus van Kikkoman is waarschijnlijk ter elk Amerikaans huishouding, maar ie duurde vrijwel 50 schooljaar voordat ie portie uitmaakte van den cultuur,” zei Akihiro Murase, Public Relations -manager van Ito Plus, diegene verwijst zoals den Japanse voedselfabrikant indien eentje sjabloon voordat welslagen.
“Wij zijn er nog noch, maar wij willen graag ongezoete groene thee maken,” zei hij.
(Rapportage onderbrak Kentaro Okasaka plus John Geddie ter Tokyo; herschrijven onderbrak Sonali Paul)